18 marca 2013

BURGERY SEITANOWE


Nieśmiało przyznam, że ten burger to jedyny, który mi tak naprawdę w pełni odpowiada. Wcześniej robiłam  burgery z fasoli, samej soczewicy, grochu, warzyw itd. wszystkie w smaku były bardzo smaczne, ale konsystencja nigdy odpowiednia- przypominały zwykle bardziej pasztet niż zbitego burgera. Dodanie glutenu pszennego do masy to strzał w dziesiątkę, zamiast soczewicy można używać każdego innego warzywa strączkowego, u mnie kolejne będą na pewno z czarną fasolą :) Do burgerów specjalnie upiekłam bułki, podałam je z wegańskim serem, świeżymi warzywami i sosami :)


SKŁADNIKI (4 burgery):
1/2 szkl. suchej zielonej soczewicy*
5-7 kopiastych łyżek glutenu pszennego
sos sojowy, do smaku ale lepiej dodać więcej, tak samo z przyprawami
ulubione przyprawy, użyłam kminu rzymskiego, czarnuszki, curry, pieprzu ziołowego i kolendry
2 łyżki płatków drożdżowych (opcjonalnie)
ok.1 szkl+ wody


*soczewicę należy ugotować w nieosolonej wodzie z zielem angielskim i liściem laurowym. W tym przepisie można wykorzystać także soczewicę konserwową, należy ją jednak dokładnie przepłukać

  • Ugotowaną soczewicy miksujemy ze wszystkimi pozostałymi składnikami na gładką masę i dodajemy do niej następnie gluten, masa powinna być nieco rzadsza niż w przypadku np. kiełbasek, więc nie dodajemy zbyt dużej ilości glutenu.
  • Z masy formujemy burgery, zawijamy je w folię aluminiową, tak aby nie straciły znacząco swego pierwotnego kształtu. Pieczemy w folii przez ok.20 minut, po ostygnięciu odwijamy i opiekamy z obu stron kilka minut w piekarniku
  • Podajemy z ulubioną bułką i warzywami

Print Friendly and PDF

2 komentarze:

  1. A ja z kolei robiłam jedne jedyne burgery z buraków i konsystencja była naprawdę genialna (można było smażyć wielkie burgery i nic się nie rozlatywało). I jestem pełna podziwu, że podajesz z własnoręcznie robionymi bułkami. :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z buraków jeszcze nie robiłam, wypróbuję na pewno :)

      Usuń


* BARDZO PROSZĘ, ABY OSOBY ANONIMOWE PODPISYWAŁY SIĘ U DOŁU SWOIM IMIENIEM LUB KSYWĄ - UŁATWI TO WSPÓLNĄ KOMUNIKACJĘ *