10 sierpnia 2012

SAŁATKA Z CZERWONEJ FASOLI I RUKOLI

SKŁADNIKI:
1/2 szkl. czerwonej fasoli (przed namoczeniem)
1 łyżeczka oliwy
2 łyżeczki sosu sojowego
2 ząbki czosnku
250 g rukoli
pół czerwonej papryki
10 czarnych oliwek
5 zielonych oliwek
1 mała czerwona cebula
garść nasion słonecznika
1 łyżka oliwy z oliwek
1 łyżeczka musztardy
szczypta pieprzu
  • Fasolę moczymy w przegotowanej wodzie ok. 12h ( na noc :P ), następnie gotujemy najlepiej z liściem laurowym i zielem angielskim. Gdy fasola jest już miękka mieszamy ją w marynacie przygotowanej z oliwy, sosu sojowego oraz czosnku i schładzamy w lodówce 2-3h.
  • Wszystkie pozostałe składniki warzywne kroimy wedle uznania, mieszamy z fasolą oraz podprażonymi na suchej patelni nasionami słonecznika.
  • Polewamy sosem wykonanym z oliwy, musztardy i pieprzu, można także skropić dodatkowo cytryną :)
Print Friendly and PDF

4 komentarze:

  1. Czy można użyć fasoli z puszki?

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo, bardzo dobra. Ciut ją zmodyfikowałam, bo nie miałam pod ręką zielonych oliwek i czerwonej cebuli. I tak jest pyszna. Polecam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Sałatka przepyszna! Użyłam jednak trochę innych proporcji, bo prawie trzy opakowania rukoli na taką ilość to dla mnie za lekka wersja posiłku. Użyłam jedno opakowanie (100 g) i chyba tak mi odpowiadało najbardziej. Ciekawe połączenie smaków i idealny, zdrowy obiad.

    OdpowiedzUsuń


* BARDZO PROSZĘ, ABY OSOBY ANONIMOWE PODPISYWAŁY SIĘ U DOŁU SWOIM IMIENIEM LUB KSYWĄ - UŁATWI TO WSPÓLNĄ KOMUNIKACJĘ *